تمرکز شرکت نوو نوردیسک بر درمان دیابت

بزرگترین سازنده ی انسولین درجهان شرکت Novo Nordisk کارهای تحقیقاتی خود را بروی ابداع  روشهای جدید درمان دیابت تمرکز نموده است.

این شرکت دانمارکی درحال کار بروی درمان بیماری آرتریت روماتوئید بود که یک بیماری  اتوایمیون می باشد و در آن مفاصل دچار التهاب می شوند. درمان با Anti-IL-20برای دستیابی به  اهداف فاز دوم تحقیقات بالینی آن دچار شکست گردید و این موضوع  سبب گردید تایید این  دارو برای ارائه به  بازار تا دهه ی 2020 به تـأخیر  بیافتد. به همین  علت شرکت نوونوردیسک تصمیم گرفت تحقیق بروی اختلالات التهابی نظیر آرتریت روماتوئید و بیماری کرون را متوقف کند و بجای آن بروی درمان دیابت ، عوارض دیابت و چاقی تمرکز نماید.

 این شرکت تعداد زیادی از داروهای ضد دیابت را که به طور گسترده ای  تجویز می شوند، تولید می کند  که از جمله میتوان به انسولین نوورپید، انسولین Levemirو انسولین بسیار طولانی الاثر جدید Tresibaهمراه با GLP-1آگونیست Victoza  اشاره کرد.

نوونوردیسک تحقیقات خود را در زمینه داروهای جدید دیابت  به خصوص در تولید  قرص انسولین ادامه  می دهد، با حذف بازوی تحقیقاتی  بیماریهای التهابی ، نوونوردیسک درحال حاضر در زمینه ی درمانهای خوراکی  انسولین به تحقیق می پردازد.

مدیر ارشد  علوم نووونوردیسک دکتر Thomsenمی گوید: فرصت های بر آورده نشده ی  قابل توجهی دردیابت همچنان وجود دارد که از جمله می توان به جلوگیری از چاقی و عوارض ثانویه ی  دیابت  اشاره کرد، بنابراین ما تصمیم داریم تحقیقات خود را بروی دیابت که زمینه ی اصلی تجارت ماست،  گسترش دهیم.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2014/sep/novo-nordisk-to-focus-research-efforts-on-diabetes-95203591.html